Søgning
  Go' motion klub
 Bliv gratis medlem!
 
 Brugernavn
 Password
 Gem  
 
 Opret gratis bruger
 Glemt password
 
 Tilmeld nyhedsbrev
  Annonce
  Forum
Løb eller Cykling?..

Svømmetur over Storebælt..

Cross Trainer, hvilken?..

964 kacl pr dag..

Start på træning..

Ny hcg hjemmeside: www.hcgkur.dk..

  Annonce
  Inspiration
5 enkle øvelser for maven..
..
5 enkle øvelser for ryggen..
..
Træning med elastik..
..
Graviditet og træning..

Design og CMS udviklet af Cure4Design
     Tip en ven Tip en ven 

Marina Aagaard blog. Ny.
Hjemmeside: Marina Aagaard

Om fitness, wellness, træning og sundhed- med liv og lyst

Mikrotræning kan udføres i hverdagstøj (omend ikke helt optimalt) og hvor som helst, ude og inde, og når som helst, fordi det primært er kropsvægttræning.
Desuden kan man naturligvis bruge forhåndenværende natur, møbler eller redskaber til at variere træningen. Og man kan vælge at lave 1-3 runder, serier, med øvelserne.
For at opnå størst mulige resultater bør mikrotræning være relativt intensiv, så det omfatter tit sprint eller hop og spring, der samtidig træner behændigheden, agility.
Obs.: Jo højere intensitet, des større træningseffekt, til gengæld stiger skadesrisikoen også; træn med fuld koncentration og muskelkontrol. Start på et passende niveau.

Læs hele artiklen her>>

Du kan også følge Marina´s blog her >>

-----------------------------------------------------
Nyt i netshoppen....

Velkommen Fitness litteratur fra Marina Aagaard

Bøger om træning og sundhed kan man altid bruge! Til sig selv og til gode gaver.
Bøger har du lige ved hånden – de kræver ikke batteri eller strøm – de har al relevant viden på et sted og giver overblik med troværdig tekst og flotte fotos. God læselyst!

Se mere her >>


----------------------------------------------------

Træning med elastik:
Her er vist en række eksempler på, hvorledes man kan træne bestemte muskler (muskelgrupper).
Til alle øvelserne benyttes en elastik til at sætte belastningen. Alt efter hvilken elastik du benytter så kan du variere belastningen og dermed gøre øvelsen lettere eller hårdere.

Til denne billedeserie er valgt en elastik med håndtag i hver ende, men øvelserne også foretages med en almindelig elastik.
Læs mere >>>


-----------------------------------------------------

Træning på vippebræt - balancebræt
Træning på vippebræt kan bruges til forebyggelse af skader på muskler og led i benene, samt til genoptræning. Vippebrættet er især godt til at opbygge stabiliteten i anklen. Når du træner på vippebrættet kan du udfordre din koordination og balance.!




Læs mere>>>
----------------------------------------------------

Løbesiden.dk
(ny samarbejdpartner)

Formålet med denne side er at samle en masse nyttig viden om løb og løbetræning med fokus på de lidt længere distancer fra 5-10 km op til marathon. Der har i lang tid manglet en dansk og relativ let forståelig opslagsside, der systematisk belyser alle vigtige dele indenfor almen løbeteori samt giver de nødvendige redskaber til at håndtere træningen og konkurrencerne. Det er målet med denne side.
læs mere >> (ekstern link)

-----------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 




 

 


















 



 





 

 

 

 







 

 







 

 

 Go-motion.dk netshop
 Flere tusinde brugere besøger dagligt Go-motion.dk og
 rigtig mange vælger at handle hos os.

 Gebyrfri! Det er gebyrfrit at handle i Go-motion.dks
 netshop.     Besøg vore netshop her >>

     

  


-----------------------------------------------------------------------------------------

    

Alt om løb og løbetræning   www.løbesiden.dk

Formålet med denne side er at samle en masse nyttig viden om løb og løbetræning med fokus på de lidt længere distancer fra 5-10 km op til marathon. Der har i lang tid manglet en dansk og relativ let forståelig opslagsside, der systematisk belyser alle vigtige dele indenfor almen løbeteori samt giver de nødvendige redskaber til at håndtere træningen og konkurrencerne. Det er målet med denne side. 



    

Hotspot på motion i danmark med Go-motion.dk
Vi vil gerne sætte spot på spændende områder overalt i danmark hvor man gratis kan dyrke motion. Områder der er frit tilgængeligt og som ikke nødvendigvis er oprettet til, at man kan dyrker organiseret idræt. Det kan være på pladser, torve, bygninger, skove osv.

Læs mere



-----------------------------------------------------------------------------------------

    

Træning - tips og gode råd
 
 Muskeltræning - generelle principper  
 Beregn dine egne puls-zoner
 Konditallet - facts og myter
 Hvad er fedtforbrændingszonen?
 Beregn din maksimale belastning - 1RM


    

Sådan træner du
 
 Træning Swiss Ball
 5 enkle øvelser for maven
 Konditallet - facts og myter
 Udstrækning for hele kroppen
 Elastikken - en god start på styrketræning
 Download træningsprogrammer


    

Kost og motion
 
 Hvad er fedt egentlig?
 Madopskrifter - inspiration og tips
 Vælg den rigtige sportsdrik
 Fup eller fakta om kosttilskud
 Spørg om kost og træning i vores forum
 Det glykæmiske indeks


 
  Artikler
Gode grunde til..
..
Årsager til fed..
..
Light er let - ..
..
Spinning, RPM, ..
..
Bækkenbunden – ..
..
EFFEKT – trænin..
..
  Annonce
  Madopskrifter
Minirugbrød..

Sund frugtsalat..

Lækker smoothie..

Jordbær/banan s..

Appelsin/jordbæ..

Sund juice..

Laks med mango ..

Sund risotto me..

Fiske guffer..

   

© www.gomotion.dk