Klik her for at komme til gomotion.dk

Hej med jer.

Er total ny på forumet, og synes der er mange spændende indlæg, dog har jeg endnu ikke fundet svaret som jeg søger, endnu.

Det går på: Jeg vil gerne tabe mig en smule på numsen og maven (lårene er okay), jeg vejer 74kg og er 184cm høj. Men har lige det lidt ekstra om maven, stadigvæk. Ironisk nok er jeg post.. men ikke på cykel /cry men får stadig gået en del (kører scooter, men stiller den ofte og går omkring) .. Anyway, jeg er ved at købe en brugt racer-cykel, og jeg forventer at tabe mig lidt om numsen, eller stramme den op.. det samme gælder maven, jeg har (ja fy!) downloadet en lidt dårlig kvalitets 8min mave-video med øvelser som jeg har kørt i en 1.5 uges tid, hver dag, og kan også mærke der sker noget når øvelserne er ovre.. men så igen så læser man at mave øvelser ikke fjerner fedtet, og i teorien træner jeg bare musklerne bag fedtet.. så hmm, det virker lige nytteløst. Jeg dyrker ingen sport til daglig, kun træning hjemme med vægte og sådan en dims man kan træne brystmusklerne og lår med, som virker okay ved bryst-musklerne.

Men, for at vende tilbage til spørgsmålet. Kan jeg forvente at tabe noget omkring maven overhovedet ved at tage nogle gode ture på cyklen, eller skal der andre metoder til? Jeg har heller ikke det store imod at løbe, det står dog lige på standby pga en afrykket storetås' negl .. Hvad siger i ?

Håber at få nogle gode svar.

-Christian

Hej Christian,

Velkommen til ....
Selvfølgelig kan du komme til at tabe dig. Men det kræver hårdt arbejde. Det er også vigtig at kikke på din kost - hvad spiser du og hvor meget og hvornår.
For at de skal lykkedes så skal blive ved med at lave styrketræning (f.eks. "dimse" til mavemusklerne) og træne konditionstræning. Skrot scooteren og op på cyklen.
Træn regelmæssigt - 3-4 gange om ugen. Start roligt men hold fast. Forbrug flere kalorier end du indtager, så skal du nok tabe dig.

Held og lykke.
Jeg er sikker på at der er andre herinde i dette forum som kan komme med gode ideer.

Hilsen
Sanne

Hvis dit primære ønske er at smide fedt, vil jeg anbefale noget almen træning i modsætning til styrketræning(selvom dette også ville være helt fint) .. Personligt foretrækker jeg at sætte mig på en romaskine og køre derudaf en 30-60 minutter om dagen - denne kan dog også udskiftes med cyklen. Man skal selvfølgelig sørge for at spise sundt, dvs intet hvidt brød, groft ris og groft pasta kan med fordel bruges istedet for den almindelige slags- ellers bare spis fiberrigt og undgå produkter med et større sukkerindhold (dvs. ingen marsbars ) .. når de ting er klaret er det bare at væbne sig med tålmodighed - så kommer resten stille og roligt af sig selv

Klik her for at komme til gomotion.dk