Klik her for at komme til gomotion.dk
Hej allesammen..
Det kan godt være det her spørgsmål lyder dumt, men anyway..
Jeg spiser ca. 500 kcal om dagen, og gerne mindre..
Som helst består af grønsager, frugt og lidt kylling..
Mit spørgsmål lyder: vil jeg tage på af det?
Det skal lige siges at jeg er 17 og normal af bygning osv.
Undskyld hvis det er et mærkeligt spørgsmål.
Nej du tager ikke på ved at spise som en fugl. En tommelfinger regl, er at en kvinde skal spise ca. 1800 kcal for at holde sin vægt.
Du skal tage og spise noget mere, det med 500 kcal om dagen er IKKE godt.
Obelix
No pain no game
500 kcal om dagen? ikke 500 kilojoule om dagen? - du må da være ved at dø af sult? du får da heller ikke dækket dit behov for mineraler, vitaminer osv på den måde. Er du ikke altid syg om vinteren?
kære RIKKE Det her lyder måske også dumt, men lider du ikke af en spise forstyrrelse?? Det er helt vanvittigt, og betyder at du i længden taber både hår og tænder!! desuden bliver dit hjerte ødelagt! Jeg håber virkelig du tager strøm på os alle, hvis ikke håber jeg du snart får hjælp... med bekymret hilsen
Tak for jeres svar.. :/
Makoe:
Jo jeg har en spiseforstyrrelse ana, men mine forældre er indforstået med at jeg kun spiser frugt og grønt.. Hvilket nok er lidt mærkeligt? eller ik.
Men argh det hele er bare så svært og hvis jeg absolut skal spise så bliver det KUN frugt og grønt og i meget små mængder.. Derfor ville jeg bare vide om jeg tog på af det, hvilket jeg ikke gør for har tabt mig rimlig meget, men det gør mig bare 'gladere'..
Ja ret så rodet det her, men ja jeg nægter bare at spise andet
Hej Rikke
De andre har givet udtryk for om det giver vægttab og alt det der.. Men hvis du ikke "har været i gang" som "ana" i for lang tid, har du ca. 3 år før der begynder at ske ting og sager som du nok ikke synes bliver særlig sjovt..
Jeg undrer mig dog lidt over, at du spørger om sådan noget i et forum som dette, men anyways.
Da jeg selv lider af en spiseforstyrrelse(overspisning, og ja, det er en officielt anerkendt spiseforstyrrelse), som jeg efterhånden vinder mest over, og var på grænsen til at udvikle en ny(bulimi), så vil jeg, som en spiseforstyrret pige til en anden, give dig et råd, som jeg håber du vil tage imod: Få bestilt en tid hos en psykolog og få en snak om hvad det i virkeligheden er der plager dig. Jeg kom nærmere en erkendelse af mine problemer efter en snak med en psykolog, og der blev snakket om meget forskelligt - men som til sidst snævrede sig ind til kerneproblemet. Men det tager tid(og en fan's masse tårer og bitterhed)
Hvis du går på gym eller en andet skole, er der meget sansynligt tilknyttet en kommunal psykolog som koster gratis. Og ellers er der andre gratis kommunale psykologtilbud for unge, du skal bare søge lidt.
Så håber du gider tage koen ved hornene og få gjort noget ved det..
Klik her for at komme til gomotion.dk